Tuesday 9 August 2011

Egy produktív délután...

     Csak, hogy az adatkábellel való szerencsétlenkedésemet tetézzem, ma délután elmentem venni egyet a nem túl közeli Eldorado bevásárlóközpontba (ami itt is pont egy ugyanolyan steril, lélekölő valami, mint bármelyik másik pláza a világ bármelyik pontján), hogy végre tudjam dokumentálni is az eseményeket és az itteni életreszóló emlékeket digitális formában tehessem halhatatlanná. Mivel a kis öcsém Sony compact gépéről van szó (arról sajnos mindenki lebeszélt, hogy a fasza D-SLR Canonomat elhozzam), nem igazán vágtam, hogy pontosan mivel és hogyan működik, de hálistennek ahogy beléptem a Sony bolt hívogató ajtaján, rájöttem, hogy én balfasz otthon hagytam a gépet, így nem fogják tudni, milyen kábel kell majd hozzá! Gondoltam azért megér egy próbát és félig angolul, félig spanyolul és egy csipetnyit portugálul elkezdtem az eladóknak elmesélni az én nagy problémámat. Ők rögtön megértették és mondták, hogy semmi baj az összes új kisgép ugyanazzal a kábellel működik. Nagyszerű! Akkor kérnék egyet por favor! - Sajnos mi olyat nem árulunk... Ok. Miért is árulnának kábelt a rohadt gépeikhez... Elkezdtem végig kérdezgetni az esélyes boltokban, de ott még annyira sem beszéltek angolul, mint az első helyen, úgyhogy kb 6-szor kellett elactivity-znem, hogy "egy micro USB kábelt akarnák, sony compact fényképezőgépekhez ééérted?" (a végére már elég jól ment azért), de mindenhol csak ilyen mindent leolvasó kártyaizét lehetett kapni 70 Reálért (cirka 9 rongy), annyit meg nem akartam fizetni valamiért, ami sanszos, hogy nem is működik... végül találtam egy ilyen olvasót 40-ért, és mivel kábel sehol nem volt a láthatáron, gondoltam ám legyen, de kurvára de működjön vagy falhoz kúrom... Haza cammogok, közben nyelem az esti csúcsforgalom könnyed, néhol enyhén kesernyés szmogját, kíváncsian várva, hogy működik-e a kis rohadék... És működik! Magam sem hittem el, de működik! Pedig milyen negatív voltam, hogy biztos rábaszok, mert Murphy meg minden, de nem!!! És ahogy így ujjongok, bejön a haverom, mondom neki mi van, erre ő, de csak így flegmán: -Ühüm, az fasza, de az a rés ott a Mac-ed oldalán, az nem egy kártya olvasó? - És baszki az volt, és nem csak, hogy az volt, de csak egy fajta kártyát olvasott, pont azt ami nekem kellett! Én meg bejártam a fél várost, és portugálul próbáltam kézzel lábbal vért szarva megértetni magam seftes boltosokkal és még ki is dobtam egy csomó pénzt, közben végig ott volt az orrom előtt!!!
Jó lenne azt hinni, hogy tanultam ebből valamit, de csak azt tudom mondani, hogy: Nem kell valakinek egy kártyaolvasó 30 Reálért?

2 comments:

  1. Akkor hol vannak a kepek ha mar van olvaso?

    ReplyDelete
  2. a ver nem valik vizze!!! hehehe, legalabb belemerultel az ITT es MOST-ba, gyorsan, sose band!!

    ReplyDelete